WLTP'ye giriş

Hayatınızı daha iyi hale getirmek, sıfır emisyonları herkes için ulaşılabilir kılmak için uğraşıyoruz. 

konsept

VAADİMİZ

Renault'da, hayatınızı daha iyi ve kolay hale getirmeye gayret ediyoruz. On yıllardır daha verimli ve daha az kirliliğe neden olan araçlar sunmak için çalışıyoruz.

 

Araçlarımızın çevreye etkisini azaltmayı taahhüt ediyoruz. Sıfır Emisyon (Z.E.) teknolojimiz sayesinde, herkes için sürdürülebilir ulaşım alanında öncüyüz.

 

Düzenlemeler değişiyor ve biz bu değişimde rol alıyoruz. Bu da, binek ve ticari araçlar için Dünya Genelinde Uyumlu Hafif Taşıtlar Test Prosedürü (WLTP) adı verilen yeni protokolün dikkate alınmasıyla başlıyor. Bu yeni protokol müşterilerin araçlarının gündelik kullanımını daha doğru yansıtan yakıt tüketimi ve kirletici emisyon verilerine erişmelerini sağlar. 

 

Düzenlemedeki değişiklikler

WLTP

DÜZENLEMEDEKİ DEĞİŞİKLİKLER

1 Eylül 2017 tarihinden itibaren, WLTP kademeli olarak NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi) protokolünün yerini almaya başladı. Bu yeni protokole ek olarak ikinci bir protokol daha bulunuyor: RDE (Gerçek Sürüş Emisyonları). Bunlar, günlük gerçek kullanımınızı yansıtan tüketim ve emisyon sonuçlarına erişim sağlar. Bunları keşfedin.

ONAY SÜRECİ

Piyasaya yeni sürülen tüm araçların düzenlemelerle uyumluluğunu onaylayan bir dizi zorunlu testtir. Amaç, tüm araçların genellikle emisyon standartları olarak adlandırılan kirletici emisyon düzenlemeleri ile uyumlu olup olmadıklarını kontrol etmektir. Şu an yürürlükte olan standart Euro 6'dır.

 

Testler, bağımsız kuruluşlar (örneğin Fransa'da UTAC) tarafından laboratuvarda yürütülür. Standartlaştırılmış sürüş çevrimlerine (mesafe, hız, donanım, sıcaklık, vb.) dayanır ve yanmalı motorlu araçlar için kirleticileri, CO2 emisyonlarını ve yakıt tüketimini ölçer. Bu itibarla, bu ölçümler farklı üreticilerin modellerinin performansını karşılaştırmanızı sağlar. Bugün, bu veriler broşürlerde ve üreticilerin web sitelerinde yayınlanmaktadır.

NEDC'DEN WLTP'YE

Eylül 2017 tarihinden önce, yürürlükteki onay protokolü 1990'lı yıllardan bu yana kullanılan bir kıyaslama olan NEDC laboratuvar testiydi. Bu protokol otomotiv sektöründeki gelişmelere ayak uyduramadığı için eskimişti. WLTP kademeli olarak NEDC'nin yerini aldı.

 

Bu iki protokol arasındaki fark nedir? Öncelikle, WLTP sürüş çevrimi NEDC'den daha uzundur ve daha doğru sonuçlar verir. Test hızları daha yüksektir, sıcaklık aralığı daha geniştir ve tüm araç donanımları dikkate alınır.

Aşağıda NEDC ve WLTP testleri arasındaki farklara bakın.

Test koşulları gerçek kullanım koşullarına daha yakın olduğu için, broşür bilgilerine kıyasla daha yüksek yakıt tüketimi ve emisyon değerleri gösterebilir. Yine de, gerçek günlük tüketim değerleri bu farklılıklardan etkilenmez. WLTP protokolünde seçilen donanım ve opsiyonların yanı sıra özellikle araç türü de dikkate alındığı için, WLTP yakıt tüketimini ve emisyonları daha doğru yansıtır. Ayrıca, bu ölçüm test sırasında kaydedilen bir dizi sonuca dayanarak değerlendirilir .(NEDC protokolündeki her model için tek sonucun aksine)

GERÇEK SÜRÜŞ EMİSYONLARI (RDE)

WLTP test çevrimlerinin koşulları NEDC protokolünün koşullarından daha katı olduğu halde, aracın gerçek kullanım parametrelerinin tümünü yine de dikkate almaz ve tam da bu noktada Gerçek Sürüş Koşulları (RDE) testi devreye girer.

 

Gerçek sürüş koşullarında yolda yapılan bu test, aracın gerçek emisyon seviyelerini doğrulayarak WLTP onayını tamamlar.

BU SİZİN İÇİN NE ANLAMA GELİYOR

İzlenen onay protokolünden bağımsız olarak, ne araç performansının, ne yakıt tüketiminin etkilenmediğine dikkat etmek önemlidir.

 

Bununla birlikte, yeni WLTP protokolü aracın gündelik kullanımını daha iyi yansıttığı için, üreticiler tarafından yayımlanan CO2 seviyeleri ve yakıt tüketimi verileri doğal olarak artacaktır.

 

Basitçe ifade etmek gerekirse, WLTP protokolü NEDC'den daha doğrudur, ancak aracınızın gerçek performans ya da tüketim değerlerini değiştirmez.