lityum-iyon batarya
Lityum-iyon batarya şu anda elektrikli araçlar için kıstas alınan teknolojidir.
Renault E‑Tech %100 elektrikli araçlarını bu teknolojiyle donatmayı tercih etti, çünkü bu sayede müşterilerine maksimum avantaj ile optimum teknik çözümü sunabiliyor:
Çekiş bataryası elektrikli aracınızın temel bileşenidir. Çok büyük titizlikle tasarlanır ve üretilir. Optimum performansı garanti ederken boyutlarını küçültmeyi amaçlarız.
Batarya motorun düzgün çalışmasını sağlayan bir takım bileşenler içerir:
Not: Yalnızca hücreler ve modüller iş ortaklarımız tarafından geliştirilmiştir. Diğer tüm batarya bileşenleri Renault tarafından tasarlanmış ve üretilmiştir. Bu da gereksinimlerinizi karşılamak için kalite garantisi sağlar.
Lityum-iyon batarya kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çeviren bir bileşendir. Bu da, biri pozitif (katot) ve diğeri negatif (anot) olmak üzere ve ikisi de bir elektrolit içine batırılmış 2 elektrot arasında oluşan bir kimyasal reaksiyonun sonucunda gerçekleşir.
Batarya aracınıza güç sağlarken, toplanan elektronlar elektrik motoruna güç sağlamak için aracın devrelerinde anot ve katot arasında sürekli enerji akışıyla salınır.
Öte yandan batarya şarj ünitesi tarafından iletilen veya enerji geri kazanımlı fren sistemi aracılığıyla toplanan enerjiyi kazanırken, elektronlar başlangıçtaki konumlarına geri döner.
kapasite
Batarya kapasitesi kilowatt saat (kWh) cinsinden ifade edilir. Bu da, elektrik motorunun anlık gücü veya kilowatt (kW) cinsinden ifade edilen şarj ile karıştırılmamalıdır.
Bu ayrımı, içten yanmalı motorun yakıt tankının litre (l) cinsinden ifade edilen kapasitesi ve beygir gücü (bg) cinsinden motor gücünün arasındaki ilişkiye benzetebiliriz.
sürüş menzili
Temel olarak bataryanın kapasitesine bağlıdır. Kapasite ne kadar yüksekse, aracın katedebileceği kilometre de o kadar artar.
Öte yandan aracın ağırlığı, sürüş tarzı ve hava koşulları gibi diğer etkenler de elektrikli aracın menzilini etkiler.
örnek: Renault Megane E-Tech %100 elektrikli
Renault Megane E-Tech %100 elektrikli: şarj başına 450 km'ye kadar WLTP sürüş menzili için bataryada 60 kWh enerji depolanır.
Sürüş menzilleri tüm araçlarımız için farklıdır, Renault E-Tech %100 elektrikli modellerimizi keşfedin.
şarj edilebilirlik
Bataryanın temel görevi enerjiyi depolamak ve yeniden dağıtmaktır. Elektrikli aracınızın sürüş menzilini belirler. Bataryayı tasarlarken şarj edilebilirliğini, yani şarj türü hangisi olursa olsun sağlanan gücü (kW) hızla alma becerisini dikkate aldık.
şarj süresi
E-Tech araç bataryalarımız depolanan enerji ve şarj süresi arasında en iyi dengeyi sunacak şekilde tasarlandı. Otoyolda kullanım ve ultra hızlı şarj sırasında verimli enerji geri kazanımı için idealdir.
Renault Megane E-Tech %100 elektrikli ile 35 dakikada 325 km'ye varan sürüş menzilini geri kazanabilirsiniz. AC şebekesinde 22 kW'a kadar ve hızlı DC şebekesi şarj noktasında maksimum yoğunlukta 130 kW'a kadar yüksek şarj çok yönlülüğü sunar.
dış koşullar
Batarya ayrıca dış koşullara da tabidir. Aracın düzgün çalıştığından emin olmak için, bataryada entegre soğutma sistemini kullanarak çalışma sıcaklıklarını ayarlarız.
Renault uzmanlığı ve kalite garantisi
İlk Renault Zoe piyasaya sürüldüğü günden bu yana, Renault elektrik teknolojisinde 10 yılı aşkın deneyim kazandı. Bu da bataryaların ömrü konusunda oldukça bilgili olduğumuz anlamına geliyor. Uzmanlığımız ve taahhütlerimiz bir garantidir.
batarya garantisi
Renault E-Tech %100 elektrikli araçlarda 8 yıl veya 160.000 km (hangisi önce dolarsa) batarya garantisi sunulur. Bataryayla donatılmış tüm elektronik cihazlarda olduğu gibi, bataryaların kapasitelerini doğal olarak kaybettiği unutulmamalıdır. Yeni modellerimizde, bataryalarımızın garanti dönemi boyunca ilk kapasitelerinin en az %70'ine kadar koruyacağı garanti edilir.
Elektrikli araçların güvenliği Renault için bir önceliktir. Renault ekiplerinde itfaiyeci olan tek otomobil üreticisidir. İkisi de güvenliğinizi iyileştirmek için üçüncü taraf güvenlik uzmanlarıyla yakın iş birliği içinde çalışır. İki önemli inovasyonumuzu örnek verebiliriz:
Fireman Access
Fireman Access, batarya dışarıdan kaynaklanan bir yangından etkileniyorsa müdahale süresini yalnızca 5 dakikaya indirmek için itfaiyecilere bataryanın kalbine doğrudan erişim sağlar.
SD Switch
İtfaiyenin müdahalesi sırasında (yangın durumları hariç), yenilikçi SD Switch yoluyla batarya elektrik devresinden anında ayrılabilir ve bu da itfaiyecileri elektrik çarpması potansiyelinden korur.
Bataryalar ilk yaşamlarının sonuna ulaştığında, yani 10 ila 15 yıl içinde veya şarj kapasiteleri %70'in altına düştüğünde, değiştirilebilir.
Ardından ikinci yaşamları başlar, örneğin yenilenebilir enerji depolamada veya daha az talepkâr mobil amaçlarla kullanılabilir. Bu ikinci yaşam da sona erdikten sonra, geri dönüştürülebilir.
toplama
Avrupa Direktifi uyarınca, Renault elektrikli araçlarının kullanılmış bataryalarını toplayacağını taahhüt eder.
Tüm Renault E-Tech merkezlerimiz bataryanızın geri dönüşümünde size yardımcı olabilir.
ikinci yaşam
Bataryaların ilk yaşamı sona erdikten sonra, ikinci yaşamlarında farklı alanlarda kullanılabilir. Bataryalar örneğin rüzgar türbinlerinin ve güneş tarlalarının ürettiği enerjinin depolanmasında kullanılabilir.
geri dönüşüm
Renault Zoe üzerindeki gibi bir lityum-iyon batarya için geri dönüşüm süreci tüm bileşenlerin demonte edilmesiyle başlar.
Yapısal, plastik, metal ve kaynaklama parçaları kendi geri dönüşüm tesislerine gönderilir.
elektrik bataryaları hakkındaki sorularınız
Renault elektrikli araçlarda bataryalar 8 yıl / 160.000 km (hangisi önce dolarsa) boyunca garanti altındadır.
Kesinlikle. İlk olarak, böyle yapmamız için yasal bir yükümlülüğümüz var, ayrıca Renault bunun makul tercih olduğunu düşünüyor.
Doğal olarak, bataryalarımız tüm yaşam döngüsü düşünülerek tasarlanır.
2030 yılı için hedefimiz, bataryalarımızın %70'ini kullanım ömrünün sonuna gelmiş ve geri dönüştürülmüş akülerden elde edilen stratejik materyalleri (nikel, kobalt, lityum, vb.) kullanarak üretmek. Renault Group Flins şehrindeki Re-Factory tesisiyle ve Veolia ve Solvay ile iş ortaklığıyla bu konuda rakiplerinin oldukça ilerisindedir.
Birinci yaşam: araçlarımızın kalbinde.
Batarya kapasitesi aracın düzgün çalışması için yeterli olmadığı ana kadar korunur (yani ilk kapasitesinin %70'inin altına düşene kadar).
İkinci yaşam: yeni bir amaç.
Batarya ilk kapasitesinin %70'inin altına düştüğünde de kullanışlı olabilir. Diğer e-ulaşım alanlarında veya güneş ve rüzgar enerjisi sistemlerinde yeniden kullanıma sokulabilir.
Üçüncü yaşam: bileşenlerin geri kazanılması.
6 ila 10 yıl sonra, batarya farklı elementlerin (nikel, kobalt, lityum, vb.) geri kazanılması için geri dönüşüme gönderilir. Amaç bileşenlerinin %95'ine kadar geri dönüştürülmesidir.
Renault tüm bu döngü boyunca sorumlu ve döngüsel üretim sağlamak için kendisini uzman iş ortaklarıyla çevrelemiştir.
ayrıca keşfedin