Renault E-TECH %100 ELEKTRİKLİ BATARYALARI HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

E-Tech %100 elektrikli - akü - Renault

lityum-iyon batarya

Lityum-iyon batarya şu anda elektrikli araçlar için kıstas alınan teknolojidir.

 

Renault E‑Tech %100 elektrikli araçlarını bu teknolojiyle donatmayı tercih etti, çünkü bu sayede müşterilerine maksimum avantaj ile optimum teknik çözümü sunabiliyor:

  • uzun sürüş menzili sağlayan yüksek enerji yoğunluğu
  • daha iyi düzeyde şarj edilebilirlik için daha yüksek şarj güçlerini kaldırabilme
  • sıcaklıktan bağımsız olarak tutarlı performans 
  • zaman içinde yönetilebilen batarya dayanıklılığı ve yaşlanması.

Renault E-Tech %100 elektrikli

bataryalarımızın tasarımı

Çekiş bataryası elektrikli aracınızın temel bileşenidir. Çok büyük titizlikle tasarlanır ve üretilir. Optimum performansı garanti ederken boyutlarını küçültmeyi amaçlarız.

Batarya motorun düzgün çalışmasını sağlayan bir takım bileşenler içerir:

E-Tech %100 elektrikli - batarya - Renault
    • modüller

      Paket birbirlerine monte edilmiş ve bağlanmış çok sayıda modül içerir. Modül sayısı bataryanın büyüklüğünü ve sürüş menzilini etkiler.

    • hücre

      Hücre bataryanın kilit bileşenidir. Elektrot ve elektrolitlerden oluşan hücre kimyasal reaksiyonlar sırasında salınan enerjiyi alır ve araca güç sağlayan bir enerjiye çevirir. Modüllerin içinde yüzlerce hücre bir arada gruplanmıştır.

    • BMS

      Batarya Yönetim Sistemi, kilit unsurları (sıcaklık, gerilim, vb.) yöneterek bataryanın fonksiyonunu genel olarak doğru bir şekilde yerine getirmesini sağlar. Bataryayı korur ve düzgün çalışmasına yardımcı olur.

    • güvenlik unsurları

      Özel olarak tasarlanmış hava geçirmez muhafazasıyla, batarya kendi başına alev almaz.

    • batarya paketi

      Tüm batarya bileşenlerine birlikte batarya paketi adı verilir. Yapısı aracın içinde ekstra düzeyde sağlam durmasını sağlar ve bu da kimyasal ve elektronik bileşenlerin güvenliğini garanti eder.

Not: Yalnızca hücreler ve modüller iş ortaklarımız tarafından geliştirilmiştir. Diğer tüm batarya bileşenleri Renault tarafından tasarlanmış ve üretilmiştir. Bu da gereksinimlerinizi karşılamak için kalite garantisi sağlar.

BATARYA NASIL ÇALIŞIR?

Lityum-iyon batarya kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çeviren bir bileşendir. Bu da, biri pozitif (katot) ve diğeri negatif (anot) olmak üzere ve ikisi de bir elektrolit içine batırılmış 2 elektrot arasında oluşan bir kimyasal reaksiyonun sonucunda gerçekleşir.

Batarya aracınıza güç sağlarken, toplanan elektronlar elektrik motoruna güç sağlamak için aracın devrelerinde anot ve katot arasında sürekli enerji akışıyla salınır.

Öte yandan batarya şarj ünitesi tarafından iletilen veya enerji geri kazanımlı fren sistemi aracılığıyla toplanan enerjiyi kazanırken, elektronlar başlangıçtaki konumlarına geri döner.

E-Tech %100 elektrikli - akü - Renault

batarya performansı

E-Tech %100 elektrikli - akü kapasitesi - Renault

kapasite

Batarya kapasitesi kilowatt saat (kWh) cinsinden ifade edilir. Bu da, elektrik motorunun anlık gücü veya kilowatt (kW) cinsinden ifade edilen şarj ile karıştırılmamalıdır.

Bu ayrımı, içten yanmalı motorun yakıt tankının litre (l) cinsinden ifade edilen kapasitesi ve beygir gücü (bg) cinsinden motor gücünün arasındaki ilişkiye benzetebiliriz.

E-Tech %100 elektrikli - sürüş menzili - Renault

sürüş menzili

Temel olarak bataryanın kapasitesine bağlıdır. Kapasite ne kadar yüksekse, aracın katedebileceği kilometre de o kadar artar.

Öte yandan aracın ağırlığı, sürüş tarzı ve hava koşulları gibi diğer etkenler de elektrikli aracın menzilini etkiler.

Megane E-Tech %100 elektrikli – Renault

örnek: Renault Megane E-Tech %100 elektrikli

Renault Megane E-Tech %100 elektrikli: şarj başına 450 km'ye kadar WLTP sürüş menzili için bataryada 60 kWh enerji depolanır.

Sürüş menzilleri tüm araçlarımız için farklıdır, Renault E-Tech %100 elektrikli modellerimizi keşfedin.

E-Tech %100 elektrikli - şarj edilebilirlik - Renault

şarj edilebilirlik

Bataryanın temel görevi enerjiyi depolamak ve yeniden dağıtmaktır. Elektrikli aracınızın sürüş menzilini belirler. Bataryayı tasarlarken şarj edilebilirliğini, yani şarj türü hangisi olursa olsun sağlanan gücü (kW) hızla alma becerisini dikkate aldık.

E-Tech %100 elektrikli - şarj süresi - Renault

şarj süresi

E-Tech araç bataryalarımız depolanan enerji ve şarj süresi arasında en iyi dengeyi sunacak şekilde tasarlandı. Otoyolda kullanım ve ultra hızlı şarj sırasında verimli enerji geri kazanımı için idealdir.

Renault Megane E-Tech %100 elektrikli ile 35 dakikada 325 km'ye varan sürüş menzilini geri kazanabilirsiniz. AC şebekesinde 22 kW'a kadar ve hızlı DC şebekesi şarj noktasında maksimum yoğunlukta 130 kW'a kadar yüksek şarj çok yönlülüğü sunar.

E-Tech %100 elektrikli - dış koşullar - Renault

dış koşullar

Batarya ayrıca dış koşullara da tabidir. Aracın düzgün çalıştığından emin olmak için, bataryada entegre soğutma sistemini kullanarak çalışma sıcaklıklarını ayarlarız. 

E-Tech %100 elektrikli - uzmanlık - Renault

Renault uzmanlığı ve kalite garantisi

İlk Renault Zoe piyasaya sürüldüğü günden bu yana, Renault elektrik teknolojisinde 10 yılı aşkın deneyim kazandı. Bu da bataryaların ömrü konusunda oldukça bilgili olduğumuz anlamına geliyor. Uzmanlığımız ve taahhütlerimiz bir garantidir.

E-Tech %100 elektrikli - akü garantisi - Renault

batarya garantisi

Renault E-Tech %100 elektrikli araçlarda 8 yıl veya 160.000 km (hangisi önce dolarsa) batarya garantisi sunulur. Bataryayla donatılmış tüm elektronik cihazlarda olduğu gibi, bataryaların kapasitelerini doğal olarak kaybettiği unutulmamalıdır. Yeni modellerimizde, bataryalarımızın garanti dönemi boyunca ilk kapasitelerinin en az %70'ine kadar koruyacağı garanti edilir.

batarya güvenliği

Elektrikli araçların güvenliği Renault için bir önceliktir. Renault ekiplerinde itfaiyeci olan tek otomobil üreticisidir. İkisi de güvenliğinizi iyileştirmek için üçüncü taraf güvenlik uzmanlarıyla yakın iş birliği içinde çalışır. İki önemli inovasyonumuzu örnek verebiliriz:

E-Tech %100 elektrikli

Fireman Access

Fireman Access, batarya dışarıdan kaynaklanan bir yangından etkileniyorsa müdahale süresini yalnızca 5 dakikaya indirmek için itfaiyecilere bataryanın kalbine doğrudan erişim sağlar.

E-Tech %100 elektrikli - SD switch - Renault

SD Switch

İtfaiyenin müdahalesi sırasında (yangın durumları hariç), yenilikçi SD Switch yoluyla batarya elektrik devresinden anında ayrılabilir ve bu da itfaiyecileri elektrik çarpması potansiyelinden korur.

bataryanın ikinci yaşamı ve geri dönüşüm

Bataryalar ilk yaşamlarının sonuna ulaştığında, yani 10 ila 15 yıl içinde veya şarj kapasiteleri %70'in altına düştüğünde, değiştirilebilir.

Ardından ikinci yaşamları başlar, örneğin yenilenebilir enerji depolamada veya daha az talepkâr mobil amaçlarla kullanılabilir. Bu ikinci yaşam da sona erdikten sonra, geri dönüştürülebilir.

E-Tech %100 elektrikli - toplama - Renault

toplama

Avrupa Direktifi uyarınca, Renault elektrikli araçlarının kullanılmış bataryalarını toplayacağını taahhüt eder.

Tüm Renault E-Tech merkezlerimiz bataryanızın geri dönüşümünde size yardımcı olabilir.

E-Tech %100 elektrikli - ikinci yaşam - Renault

ikinci yaşam

Bataryaların ilk yaşamı sona erdikten sonra, ikinci yaşamlarında farklı alanlarda kullanılabilir.  Bataryalar örneğin rüzgar türbinlerinin ve güneş tarlalarının ürettiği enerjinin depolanmasında kullanılabilir.

E-Tech %100 elektrikli - geri dönüşüm - Renault

geri dönüşüm

Renault Zoe üzerindeki gibi bir lityum-iyon batarya için geri dönüşüm süreci tüm bileşenlerin demonte edilmesiyle başlar.

Yapısal, plastik, metal ve kaynaklama parçaları kendi geri dönüşüm tesislerine gönderilir.

elektrik bataryaları hakkındaki sorularınız

ayrıca keşfedin