Yeni dizel ve benzinli motorlar
BLUE DCI DİZEL MOTORLAR
Yeni Blue dCi dizel motorlarda, kirletici emisyonları azaltmak için AdBlue® ile çalışan bir Seçici Katalitik İndirgeme (SCR*) sistemi bulunur. Bu teknoloji dizel motorların saldığı azot oksit (NOx) bileşiklerini sürekli olarak tehlikeli olmayan gazlara (buhar ve azot) dönüştürür.
Her durumda verimli olan bu teknolojinin Blue dCi motor performansı üzerinde bir etkisi yoktur. Kullanımı daha sıkı ve titiz olan yeni standartlarla uyumluluk sağlar.
Avantajlar
İçeriğinde %32,5 saf üre ve %67,5 demineralize su bulunan AdBlue®, renksiz ve tehlikesiz bir sulu çözeltidir.
AdBlue® çoğu benzin istasyonunda satılmaktadır.
Aracınız, AdBlue® deposunu doldurma vakti geldiğini dereceli olarak hatırlatır.
Dolu bir AdBlue® deposu, yaklaşık olarak tam doldurulmuş 6 ila 8** yakıt deposuna yeter.
Önemli not
AdBlue® saf formunda kullanılmalıdır.
Dizel deposuyla ortak veya ayrı bir dış kapakla kolayca erişilebilen kendi deposu vardır.
Dizel deposu AdBlue® ile veya AdBlue® deposu dizel ile doldurulmamalıdır.
Bir yanlışlık olması halinde, SCR sistemine zarar verebileceğiniz için motoru çalıştırmayın.
PARTİKÜL FİLTRELİ (FAP) BENZİNLİ MOTORLAR
Partikül emisyonlarının azaltılması için, yeni direkt enjeksiyonlu benzinli motorlarda artık egzoz borusuna bir partikül filtresi (FAP) eklendi.
Bu teknoloji, egzoz gazlarındaki partikülleri mikro gözenekli bir petek yapısı içinde yakalayarak ve ardından bunları otomatik ve oldukça düzenli rejenerasyon prosesiyle yakarak ortadan kaldırır.
Buna ek olarak, bir kimyasal reaksiyon azot oksitleri (NOx), karbon monoksiti (CO) ve yanmamış hidrokarbonları (HC) sürekli olarak karbondioksite (CO2) ve tehlikeli olmayan gazlara, buhara (H2O) ve nitrojene (N2) dönüştürür.
Bu teknolojiyle donatılmış benzinli motorlar, TCe FAP olarak yeniden adlandırıldı.
Avantajlar
Partikül filtresi hiçbir bakım gerektirmez.
Sürüş üzerinde hiçbir etkisi yoktur.
Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları üzerinde de bir etkisi yoktur.
(*) Seçici Katalitik İndirgeme süreci, AdBlue®'dan egzoz katalizöre amonyak (NH3) enjekte edilmesini içerir. Yol açtığı kimyasal reaksiyon azot oksit (NOx) bileşiklerini kirletici olmayan gazlara (buhar ve nitrojene) dönüştürür.
(**) AdBlue® tüketimi aracın kullanım koşullarına, donanıma ve sürüş stiline göre değişiklik gösterir. AdBlue® deposunun kapasitesi modele göre değişir.
Yeni WLTP onay testi
Gerçek sürüş davranışı ve günlük tüketim değerlerine daha uygun bir düzenleme.