E-Tech full hybrid ve plug-in hybrid, Renault'nun uzmanlığı
Araçlarımızdaki Renault E-Tech full hybrid ve E-Tech plug-in hybrid teknolojileri hakkındaki sorularınızın tüm yanıtlarını bulun.
"Hibrit" sıfatı birden fazla unsurdan oluşan şeyleri tanımlamak için kullanılır.
Araçlar için kullanıldığında, "hibrit" iki tür motoru birleştiren araçlar anlamına gelir.
Elektrikli güç aktarımını içten yanmalı motorla eşleştirerek aracınızın enerji tüketimini azaltmanıza ve sürüş performansını artırmanıza yardımcı olurlar.
Hibrit araçlar iki tür güç aktarımını bir araya getirir: içten yanmalı motor (Renault araçlarda her zaman benzinli) ve bir veya iki elektrik motoru. Bunlar elektrik enerjisi depolayan bataryasıyla birlikte çalışır.
Mild hybrid güç aktarımı, tamamen elektrikli kullanamadığınız için bir E-Tech teknolojisi değildir.
Tüketimi azaltmak ve performansı artırmak için yalnızca kalkış ve hızlanma sırasında içten yanmalı motora elektrikli destek (12 V) sağlayan mikro-hibritleştirme teknolojisi içerir.
Bu sayede, daha esnek ve dinamik sürüş olanağı sunar ve elektrikli olmayan eş değer benzinli motora kıyasla %10'a varan oranlarda yakıt tasarrufuna olanak tanır.
Hibrit araç yalnızca elektrikli güç aktarımını kullanarak kalkış yapar ve bu da araç ilk çalıştırıldığında daha verimlidir. Daha sonra, elektrikli çekiş (%100 elektrik motoru), hibrit çekiş (benzinli motor ve elektrik motoru) ve içten yanmalı motor çekişi (benzinli motor) arasında geçiş yapar.
Gerekli hızlanmanın derecesine, yol koşullarına ve bataryanın şarj seviyesine bağlı olarak bu geçiş otomatik olarak gerçekleşir. Bazı modellerde, bir EV düğmesi elektrikli sürüşü zorunlu kılabilir. Bunun dışında, enerji yönetim sistemi tüketim ve performans arasında en uygun dengeyi yakalamak için değişimleri otomatik olarak yönetir.
Hibrit araçlardaki temel inovasyon iki farklı türde motorun aynı araçta birleştirilmesidir: bir içten yanmalı motor ve bir ve hatta daha fazla sayıda elektrik motoru.
Araca entegre edilmiş teknoloji üç farklı sürüş modu arasındaki geçişleri yönetir: elektrikli, içten yanmalı ve hibrit (içten yanma ve elektrik enerjisi kullanır).
Hibrit araçların temel avantajı içten yanmalı motorun pratik yönlerini elektrikli güç aktarımının çevresel ve ekonomik avantajlarıyla bir araya getirmesidir.
F1 dünyasında edindiğimiz deneyime dayanan enerji yönetimi ve çok modlu otomatik vites kutusu, günlük kullanımda önemli ölçüde çok yönlülük sunarken sürüş performansını ve enerji tasarrufunu arttırır.
Elektrikli araçlarda yalnızca elektrik motoru bulunur ve her zaman elektrikli güç aktarımını kullanır.
Elbette, elektrikli araçların %100 elektrikli sürüş menzili hibrit araca kıyasla çok daha yüksektir ve 450 km'ye kadar çıkabilir.
Hibrit araçların bir veya daha fazla elektrik motoruyla birleştirilmiş bir benzinli motor kullanır ve bu ekipmanların kombinasyonuyla sağlanan üç çekiş modu (hibrit, benzinli, elektrikli) arasında geçiş yapar.
Elektrikli araçların sürüş menzilleri elbette hibrit araçlara kıyasla daha düşüktür, ancak düzenli olarak artmaktadır. Günümüzde, %100 elektrikli sürüşle 450 km'ye varan sürüş menzillerine ulaşılabilmektedir ve yakın gelecekte bunun daha yüksek değerlere ulaşması beklenmektedir.
Full hybrid (veya E-Tech full hybrid) aracınız varsa, sürüş sırasındaki kinetik enerjiyi ve içten yanmalı motoru kullanarak şarj edilir. Batarya siz fren yapar ve yavaşlarken tamamen otonom bir şekilde şarj edilir. Ancak, bu geri kazanım seviyesini ayarlayarak arttırabilir veya azaltabilirsiniz.
Plug-in hybrid aracınız varsa, ayrıca isterseniz halka açık bir şarj noktasında veya evde elektrik şebekesine bağlayarak şarj edebilirsiniz.
Elbette güvenilir olan hibrit araçlarımız elektrikli güç aktarımı ve içten yanmalı motorlar geliştirme alanlarındaki uzmanlığımızdan faydalanır.
Hibrit tasarımları nedeniyle, içten yanmalı motorlar kalkış ve hızlanma aşamalarında çok fazla kullanılmaz.
Ayrıca, tasarımında debriyaj veya triger kayışı olmadığından daha az bakım gerektirir ve değiştirilmesi gereken bu gibi parçaların sayısının sınırlı olması nedeniyle bakım maliyetleri de azalır.
Hibrit araçlarda bir içten yanmalı motor ve bir veya daha fazla elektrik motoru bulunur. Yolun yapısına, gereken hıza ve bataryanın şarj seviyesine bağlı olarak bunları sırayla veya aynı anda kullanır.
Renault'nun hibrit araçları e-ulaşım sektöründe bir otomobil üreticisi olarak zengin deneyimimizden faydalanır. Renault ayrıca tüm ağını hibrit araçların kendilerine özgü özellikleri konusunda eğitir: Renault danışmanları aracınızın bakımında size destek olmaya hazır. Son olarak, hibrit araçların bataryaları 8 yıl/160.000 km garantilidir.
Full hybrid araçlar kullanıldıkça şarj edilir: Sürücünün hiçbir şey yapmasına gerek kalmaz! Öte yandan, E-Tech plug-in hybrid araçlar tüketiminizi optimize etmenize yardımcı olmak için şarj edilebilir (halka açık şarj istasyonları; hızlı şarj istasyonları, vb.). Tüm avantajlarından yararlanabilmeniz için her gün şarj etmenizi tavsiye ederiz (daha uzun sürüş menzili, "%100 elektrikli sürüş modunda daha yüksek hızlar, tüketimle ilişkili tasarruflar, vb.).
Ancak ne olursa olsun, araç yalnızca benzin kullanarak kusursuz bir şekilde çalışır. Bataryanın şarjı tükendiyse ancak yakıt deposunda benzin varsa aracın yolda kalma riski yoktur.
Aracınızı kendiniz şarj etmek istemiyorsanız full hybrid tercih edin.
Evet, kesinlikle! Hibrit araçlar bataryanın şarjı tükense bile kullanılabilir (bu durumda yalnızca benzin kullanır). Her şeyden önce, siz aracınızı kullanırken kinetik enerjiyi ve benzinli motorun ürettiği yanma enerjisini kullanarak şarj edilir.
Farklı enerji kaynakları arasında geçiş yapabildiğiniz için, hibrit araçların sürüş menzili benzinli araçlardan daha uzundur. Şehir içinde, elektrik motoru veya motorları kullanıma girdiğinde içten yanmalı motor çok az kullanılır ya da hiç kullanılmaz ve bu da mantıken yakıttan tasarruf edilmesini sağlar.
Dahası da var! Bataryanın hem sürüş sırasında hem de bir şarj noktasına takılarak şarj edildiği plug-in hybrid araçlarda, %100 elektrikli sürüş menzili daha da uzundur: WLTP çevriminde en az 50 km ve gerçek dünya koşullarında şarj seviyesine ve yol tipine bağlı olarak 25 ila 65 km.
Hibrit aracınız için sürüş ve elektrikli sürüş menzilini optimize etme ipuçları:
Geleneksel araçlarda olduğu gibi, daha yumuşak sürüş, enerji tüketiminiz için faydalıdır. Elektrik motoru daha az enerji kullanır ve bu sayede sürüş menziliniz artar.
Römorkta çekilen araçlar uygun olması koşuluyla hibrit araçlara çeki demiri takabilirsiniz. Ancak, hibrit aracın çekme kapasitesinin eş değer motor gücüne ve torka sahip bir benzinli veya dizel motorlu araca kıyasla genellikle daha düşük olduğu unutulmamalıdır. Son olarak, römork çekmenin araç için ekstra yük olacağını ve daha fazla enerji tüketeceğini aklınızda bulundurmalısınız.
Hibrit araçları kullanırken fark edeceğiniz değişikliklerden biri otomatik vites koludur. Elektrikli araçlarda olduğu gibi, hibrit araçların manuel vites kutusu veya debriyajı yoktur ve bu da sürüşü oldukça kolaylaştırır!
Hibrit araçların çalışması %100 elektrikli çekişe, hibrit çekişe (benzin + elektrik) ve %100 benzinli çekişe dayanır. Sürüş hissi açısından sürücüye ekstra bir zorluk vermez: bir moddan diğerine geçiş otomatik olarak yönetilir.
Araç %100 elektrikli çekişte ilerlerken sürüş daha yumuşaktır, araç içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla daha dinamik hızlanma performansı sunar. Ayrıca daha sessizdir ve rahatsız edici benzin kokusu almazsınız. Ayrıca sürüş sırasında daha az titreşim hissedersiniz.
Ayrıca hibrit araçlar kullanırken daha az kısıtlandığınızı unutmayın: bataryanın şarjı tükendiyse, içten yanmalı motorlu standart araçlarda olduğu gibi bu tür araçlar da yalnızca benzinli motoru kullanarak çalışmaya devam edebilir. Son olarak, full hybrid araç tercih ettiğinizde elektrik enerjisi sürüş sırasında şarj edilir.
Elbette! Hibrit araçlar otoyolda dizel veya benzinli motorlu araçlarla aynı hızda ve aynı performansta kesinlikle sürülebilir.
Hatta benzinli motor ve bir veya daha fazla elektrik motoru kullanarak çalışır. Bu ekipman kombinasyonu üç çekiş modu (hibrit, benzinli ve elektrikli) arasında geçiş yapabilmesine olanak tanır.
Şehir içinde, yavaş kullanıyor veya sık dur kalk yapıyorsanız hibrit araç otomatik olarak %100 elektrikli çekişe geçer. Bataryanın şarj edilmesi gerektiğinde veya yolun durumu gerektirdiğinde, araç hibrit veya %100 benzinli çekişe geçer.
Otoyolda, araç sabit bir hızla ilerlerken büyük oranda benzinli motor çekişi kullanılır. Bu durumda, araç aynı otomatik vites kutulu bir benzinli araç gibi çalışır!
Daha yüksek güç ihtiyacı ortaya çıkarsa ve bataryanın şarj seviyesine bağlı olarak hibrit moda geçiş yapılabilir.
Tamamen sizin ihtiyaçlarınıza ve önceliklerinize bağlıdır! Sessiz ve esnek elektrikli araçları kullanmak çok keyiflidir, bu araçlar çok az enerji tüketir, daha az bakım gerektirir ve daha çevre dostudur. Ancak, elektrikli aracınızı özel bir şarj noktası kullanarak düzenli aralıklarla şarj etmeye hazır olmalısınız. Şehir içinde kısa mesafelerde kullanıyorsanız, elektrikli araç özellikle sizin için uygundur ve tasarrufludur: trafik sıkışıklıklarında yakıt tüketmeye son verirsiniz ve şarj maliyetleri yakıt deposu doldurmaktan çok daha ucuzdur.
Öte yandan, hibrit araçlar iki farklı türde güç aktarımı kullandığı için daha esnektir. Örneğin otoyolda içten yanmalı motor çekişine geçer ve diğer benzinli araçlar gibi çalışır. Elektrikli araç kadar sık şarj edilmesine gerek yoktur ve hatta full hybrid seçerseniz, aracı sürerken şarj edildiği için hiç şarj edilmesi gerekmez.
Full hybrid şarj etmeden elektrikli sürüş keyfi sunduğu için şarj için güç prizine erişimi dert etmenize gerek kalmaz.
Hibrit böylece içten yanmalı motorlu aracın pratik yönleriyle elektrikli aracın ekolojik ve ekonomik avantajlarını birleştirir. %100 elektrikli araç yalnızca elektrik enerjisi kullandığı için çevre için daha iyidir ve kullanılması daha ekonomiktir.
Hibrit araçlar kısmen benzin kullanarak çalışır. Yine de dizel araçlara göre çeşitli avantajlara sahiptir.
Hibrit araçlarda, daha az sıklıkla depoyu doldurmanız gerekir ve dizel araca kıyasla motor bakımı daha düşük maliyetlidir. Bu nedenle uzun vadede kullanım maliyeti daha düşüktür.
Hibrit araçlar %100 elektrikli çekişi kullanırken dizel motorlu araca kıyasla çok daha çevre dostudur (çünkü CO2 emisyonu yaymaz).
Renault %100 elektrikli çekiş modunda daha dinamik performans için plug-in hybrid modeller sunar. Ancak aracınızı şarj etmek zorunda kalmak istemiyorsanız, full hybrid tercih edebilirsiniz. Full hybrid araçların kullanımı dizel veya benzinli araçlardan farklı değildir (aracınız siz kullanırken şarj edilir ve sizin hiçbir şey yapmanız gerekmez).
Son olarak, hibrit araçlarda her zaman otomatik vites kutusu bulunur ve bu da günlük kullanımı kolaylaştırır.
İkisi de!
Her iki tür aracı da hiçbir sorun yaşamadan otoyolda kullanabilirsiniz.
Hibrit araç bir veya daha fazla elektrik motoru ve bir içten yanmalı motorla çalışır. %100 elektrikli çekiş, hibrit çekiş (benzin + elektrik) ve benzinli çekiş arasında geçiş yapar. Otoyolda kullanırken aracın gereken güce ulaşmasına yardımcı olmak için benzinli çekiş kullanılır. Ve bu süre boyunca, benzinli motor gücünün bir kısmının elektrik enerjisine çevrilmesiyle frenlemeden kaynaklanan enerjiyle elektrik bataryası şarj edilir!
Bu iki tür güç aktarımı da konfor düzeyi ve sürüş açısından birbirlerine benzer. Ancak, hibrit aracın temel avantajı benzinli modellere kıyasla düşük yakıt tüketimi ve daha kolay bakımıdır.
Hibrit araçlarda farklı türlerde motorlar bulunur ve örneğin otoyolda daha fazla güç gerektiğinde devreye giren benzinli motor da bunlardan biridir.
Hibrit araçlar elektrik motorları ve benzinli motor arasında geçiş yaparak daha az yakıt tüketir, daha az sıklıkla depoyu doldurmanız gerekir ve benzinli motor daha az yıpranır! Hibrit araçların geleneksel benzinli motorlu araçlara göre büyük avantajı budur. Öte yandan, bataryanın şarjı tükendiğinde hibrit aracın aynı benzinli motorlu bir araç gibi çalıştığını unutmayın. Bu onların esnek ve pratik olmasını sağlar.
Ayrıca, hibrit araç %100 elektrikli çekiş kullanırken elektrikli araçlarla aynı avantajları sağlar: çevreyi daha az kirletir, daha sessizdir ve daha yumuşak bir sürüş deneyimi sunar. Elektrikli araçlarda olduğu gibi, vites kutusu manuel değildir.