E-Tech hybrid teknolojisinin temelinde yatan ilke
Renault 2 farklı türde teknoloji geliştirmeyi tercih etti: Şarja takılması gerekmeyen araçlar için E-Tech full hybrid ve şarja takılabilen araçlar için E-Tech plug-in hybrid. Her iki seçenek de, sürüş keyfi ve günlük kullanım kolaylığını birleştiren uygun maliyetli ve çevre dostu araçlar sunar.
Bu araçlar aynı şekilde çalışır, ancak aralarında yalnızca 2 fark vardır:
Bunlar "seri-paralel hibrit" olarak adlandırılır, çünkü %100 elektrikli, hibrit (elektrik + yakıt) veya yalnızca içten yanmalı motor ile çalışma seçenekleri sunar.
İçten yanmalı motora ek olarak 2 elektrik motoru vardır.
Araca entegre yenilikçi teknolojiler (akıllı vites kutusu, enerji yönetim sistemi, enerji geri kazanımlı fren sistemi) farklı güç aktarım seçenekleri arasında geçiş yapılmasına ve gerekirse bunların aynı anda çalıştırılmasına olanak tanır. Bu da aracınızın performansının ve tüketiminin optimize edilmesine yardımcı olur.
E-Tech güç aktarımları mükemmel hızlanma, dinamik hız kazanma ve azaltılmış CO2 emisyonu ve yakıt tüketimi sağlar.
Hibrit motor araca güç sağlamak için sırayla veya aynı anda çalışan 2 ana motordan oluşur. Farklı çekiş modları hakkında daha fazla bilgi alın:
%100 elektrikli elektrikli çekiş
Kalkışta yalnızca elektrik motoru tekerlekleri döndürür ve bu nedenle yakıt tüketilmez. Aracınızı sessizce kaldırın ve sürüş tarzınıza ve modele* bağlı olarak 5 dakikaya kadar yalnızca elektrik gücüyle saatte en fazla 130 km hızla kullanın.
* Austral E-Tech full hybrid 200 hp
hibrit çekiş
Bu modda, aracı hareket ettirmek için iki güç kaynağı aynı anda kullanılır.
Dinamik sürüşte,benzinli motor performansı korumak için elektrik motoruna destek olur. İki motor aracınızın gücünü artırmak için birlikte çalışır. Buna paralel hibrit çalışma adı verilir.
Bazı durumlarda, şarj seviyesi düşükse 2 motor aynı anda çalışır ancak yalnızca elektrik motoru tekerlekleri döndürür. Bu özel durumda, elektronik yönetim genel tüketimi optimize etmek ve bataryayı şarj etmek için içten yanmalı motoru aktif eder. Buna seri hibrit çalışma adı verilir.
içten yanmalı motor çekişi
Yalnızca içten yanmalı motor çalışırken, aracın tekerleklerini döndürmek ve bataryayı şarj etmek için optimum hızında kullanılır. Aracın genel tüketimi optimize edilir ve ekstra enerji elektrikli sürüşe geçişe yardımcı olmak için depolanır.
bir çekiş modundan diğerine geçiş
Bir çekiş modundan diğerine iki şekilde geçebilirsiniz:
full hybrid araçlardaki batarya
yalnızca aracı sürerken kinetik enerjiyi kullanarak şarj edilir. Fren yapar veya yavaşlarken enerjiyi geri kazanan bir sistemleri olduğu için bu araçların şarja takılması gerekmez. Bataryayı tamamen şarj etmek için bu yeterlidir.
plug-in hybrid araçlardaki batarya
temel olarak aracın şebekeye bağlanmasıyla ve ayrıca sürüş sırasında şarj edilir (toplam şarj kapasitesinin %10 kadarı). Plug-in hybrid araçlarda, bataryanın tamamen şarj edilmesinde kullanılan ayrı bir kapak daha vardır.
E-Tech full hybrid
Araçlarda 2 elektrik motoru ve bir içten yanmalı motor bulunur, siz aracı sürdükçe batarya şarj edilir ve bu da aracı kullandığınız zamanların %80'ine kadar %100 elektrikli kullanıma olanak tanır (WLTP şehir içi sürüş çevrimi).
E-Tech plug-in hybrid
Bu araçlarda bir içten yanmalı motor ve 2 elektrik motoru bulunur, bataryası şarj edilebilir ve bu da karma kullanımda 50 km'ye kadar %100 elektrikli kullanıma olanak tanır (farklı yol tiplerine karşılık gelen WLTP döngüsü).
Araç elektronik bir sistemi kullanarak elektrik, yakıt ve hibrit çekiş arasındaki geçişleri yönetir. Performans ve yakıt tüketimi arasında en iyi dengenin kurulması için üç kriter dikkate alınır:
Temel olarak, kalkış, belli bir hızda ilerleme ve normal hızlanma sırasında hibrit araç çoğunlukla elektrik motoru kullanır. Gaz pedalına güçlü bastığınızda, zeminin yapısı daha fazla güç gerektirdiğinde (örneğin dik yokuşlarda) veya bataryanın şarjı yeterli değilse araç içten yanmalı motoru devreye sokar. Duruma bağlı olarak, içten yanmalı motor elektrik motorunu tamamlar (hibrit çekiş) veya tamamen onun yerine geçer (içten yanmalı motor çekişi).
Hayır, bu mümkün değildir.
Bataryanın şarjı tükenmiş olsa da, hibrit araç içten yanmalı motoru kullanarak ilerlemeye devam eder. Ancak bunun tersi doğru değildir: hibrit ve %100 elektrikli çekiş modları, içten yanmalı çekiş moduyla sırayla veya birlikte çalışmak üzere araca eklenmiştir ve tamamen onun yerine geçmez. Hibrit aracın benzini tükenirse, diğer çekiş modları araç durmadan önce yalnızca kısa bir süre için çalışır.
Araç ayrıca içten yanmalı motoru kullanarak çalıştığı için, elektrik motoru her zaman kullanılmaz. Bu nedenle, bataryanın yıpranması yavaş ilerler ve aracın çalışmasını önleyecek şekilde büyük bir kapasite kaybına yol açmaz.
Ayrıca, araç aşırı sıcaklıklardan ve özellikle soğuktan korunursa, hibrit aracın tüm kullanım ömrü boyunca dayanabilir.
Renault hibrit araçtaki batarya 8 yıl veya 160.000 km garantilidir.
ayrıca keşfedin